ATMINTINĖ

Kelionės dokumentai

Keliaujant reikia turėti (įskaitant ir kūdikius) galiojantį pasą (ir vizą, jei reikalinga) arba ES/EEE tapatybės kortelę.
Keliaujant po Europos Sąjungos ir Šengeno zonos valstybes ES piliečio asmens dokumentų (paso, asmens tapatybės kortelės) galiojimo laikas nėra reglamentuotas teisės aktais: dokumentai turi būti galiojantys visos kelionės metu. Kad kelionės metu nekiltų nesklandumų, rekomenduojame, kad Lietuvos piliečio pasas ar ATK galiotų 3 mėn. po numatomo grįžimo iš kitos šalies. Valstybių, prisijungusių prie Šengeno erdvės, sąrašą bei daugiau informacijos apie Šengeno erdvėje galiojančią tvarką galite rasti Lietuvos Respublikos Užsienio reikalų ministerijos svetainėje: www.urm.lt
Vykstant į Turkiją, Egiptą ir kitas ne EU šalis, reikalaujama, kad turisto pasas galiotų ne trumpiau kaip 6 mėnesius po numatomo grįžimo iš kitos šalies, kai kuriais atvejais gali būti reikalaujama ir 12 mėnesių galiojančio paso. Patariame tai išsiaiškinti prieš išvykstant į kelionę ir, esant reikalui, pasirūpinti kelionei tinkamais dokumentais. Tikslesnę informaciją apie tai gali suteikti migracijos tarnyba www.migracija.lt. Atkreipiame dėmesį, kad vaikų asmens dokumentai galioja trumpesnį laiką (2-5 metus), todėl ruošdami vaiką kelionei atkreipkite dėmesį į jo paso galiojimo laiką.
Praradus pasą ar kitus asmens dokumentus, taip pat juos sugadinus, nedelsiant informuokite apie tai TUI Baltics atstovą. Praradus pasą ar jį sugadinus, turi būti išduotas asmens grįžimo dokumentas. Jis išduodamas Užsienio reikalų ministro 2008 m. birželio 18 d. įsakymo Nr. V141 „Dėl Asmens grįžimo pažymėjimo išdavimo ir įforminimo tvarkos aprašo patvirtinimo” nustatyta tvarka, todėl jo išdavimas gali užtrukti, ypač jei užsienio šalyje nėra Lietuvos Respublikos diplomatinės atstovybės ar konsulato. Asmens grįžimo pažymėjimas yra skirtas tik grįžimui į kilmės šalį, todėl su juo vykti į kitas valstybes negalima. Išlaidas, susijusias su asmens grįžimo pažymėjimo išdavimu bei grįžimu į kilmės šalį, taip pat išlaidas už papildomai praleistą laiką užsienio šalyje apmoka pats turistas.

Vizos

Valstybių, į kurias vykstant Lietuvos piliečiams nereikia vizos, sąrašą galite rasti Lietuvos Respublikos Užsienio reikalų ministerijos svetainėje www.urm.lt.
Į Turkiją be vizų gali vykti: Lietuvos Respublikos piliečiai, vykstantys turistiniais tikslais ne ilgesniam kaip 90 dienų per 180 dienų laikotarpiui; Lietuvos Respublikos diplomatinių bei tarnybinių pasų savininkai, vykstantys ne ilgesniam kaip 90 dienų laikotarpiui.
Ar vykstant į šią valstybę Lietuvos piliečiams reikia vizos? Pasitikrinkite: https://keliauk.urm.lt/lt/keliaujantiems/pries-pradedant-kelione/vizos
TUI Baltics neatsako už tai, jei neįsigijęs vizos turistas neišvyksta į kelionę, taip pat už pasienio ar migracijos tarnybų priimtus sprendimus turisto atžvilgiu bei dėl to patirtus nuostolius.

Draudimas

Vykstant į kelionę rekomenduojame įsigyti medicininių išlaidų draudimą , kuris užtikrintų būtinąją medicininę pagalbą įvykus nelaimingam atsitikimui. Prieš išvykstant patariame išsiaiškinti draudimo sąlygas bei kur reikėtų kreiptis atsitikus draudiminiam įvykiui. Draudimo polisą galite įsigyti kelionių agentūrose ar draudimo bendrovėse.

Vaikų kelionės

Į Šengeno erdvei priklausančias valstybes nepilnametis gali išvykti vienas, t.y. nelydimas tėvų arba vieno iš tėvų. Jam būtina turėti galiojantį pasą arba asmens tapatybės kortelę.
Vaikui, laikinai vykstančiam į užsienio valstybę, nepriklausančią Šengeno erdvei, su bent vienu iš tėvų, kito iš tėvų rašytinio sutikimo nereikia. Tėvai turi susitarti tarpusavyje dėl vaiko vykimo į užsienio valstybę. Jei vaiko pavardė nesutampa su vieno iš tėvų, su kuriuo vaikas vyksta, pavarde, LR pasienio pareigūnai gali pareikalauti pateikti vaiko gimimo liudijimą. Vaikui į užsienio valstybę vykstant vienam ar su lydinčiu asmeniu, reikalingas bent vieno iš tėvų rašytinis notariškai patvirtintas sutikimas.
Daugiau informacijos galite rasti: www.urm.lt

Skiepai

Prieš vykdamas į kelionę, ypatingai į tolimuosius kraštus, kiekvienas žmogus turėtų sužinoti apie užkrečiamųjų ligų riziką ir galimas profilaktikos priemones. Informaciją apie skiepus keliautojams ir profilaktinį skiepijimą, keliaujant į konkrečią valstybę, galite rasti Užkrečiamųjų ligų profilaktikos ir kontrolės centro pateiktose rekomendacijose adresu http://www.ulac.lt/keliautojams

Skrydžio laikas

Prieš kiekvieną kelionę būtina pasitikrinti skrydžio laiką. Likus dienai iki numatomo išvykimo, skrydžio laiką galite pasitikslinti kelionių agentūroje arba www.vno.lt.Turizmo paslaugų teikimo sutartyje ir kelionės dokumentuose nurodyti orientaciniai skrydžių laikai. Informaciją apie atgalinį skrydį jums suteiks TUI Baltics atstovas arba ją rasite atstovo nurodytoje viešbučio vietoje ar informacinėje lentoje. Esant nenumatytiems ir tam tikrais atvejais (dėl meteorologinių sąlygų, netikėtai atsiradusių skrydžių saugos trūkumų, streikų, turinčių įtakos skrydį vykdančio oro vežėjo veiklai, ir kt.) net ir lėktuvo biliete ir/ar turizmo paslaugų teikimo sutartyje nurodytas laikas gali būti pakeistas.

Oro uostas

Registracija į skrydį yra atliekama oro uoste. Keleiviai į oro uostą turi atvykti ne vėliau kaip 2 valandos iki skrydžio tam, kad spėtų laiku užsiregistruoti ir atlikti visus pasienio ir muitinės kontrolės formalumus. Registracijos metu yra priduodamas registruotas bagažas, nurodomos sėdimos vietos lėktuve. Įlaipinimo į lėktuvą vartai įprastai uždaromi 30 – 45 min iki skrydžio. TUI Baltics neatsako už tai, jei klientas pavėluoja į skrydį. Tokiu atveju kompensacijos nėra teikiamos. Oro vežėjas turi teisę atsisakyti skraidinti keleivį, jei jo psichinė ar fizinė būsena, įskaitant apsvaigimą nuo alkoholio ar narkotinių medžiagų, gali kelti pavojų jam pačiam, kitiems keleiviams, įgulai ar turtui, taip pat kitais vežėjo taisyklėse nurodytais pagrindais. Lėktuve prašoma elgtis atsakingai ir laikytis aviacijos saugos reikalavimų. Už elgesio orlaivyje taisyklių pažeidimus numatyta administracinė atsakomybė. Tokiu atveju oro vežėjo ar kelionių organizatoriaus patirtus nuostolius privalo atlyginti žalą padaręs keleivis.

Bagažas

Kiekvienas keleivis, nuo 2 metų amžiaus, gali vežtis 15 - 20 kg. registruoto bagažo ir 5 kg. rankinio bagažo. Jei keli keleiviai nori vežtis vieną lagaminą bendrai - jo svoris negali viršyti 32 kg. Už kiekvieną papildomą viršsvorio kilogramą avialinijos taiko savo nustatytą įkainį.
Nestandartinis bagažas (nardymo įranga, banglentės ir kt.) gali būti apmokestinamas papildomai (nėra įtrauktas į nemokamai leidžiamo vežti bagažo normą).
Atkreipiame dėmesį, kad rankiniame bagaže leidžiama turėti tik nedidelius kiekius skysčių. Skysčiai turi būti atskiruose, ne didesniuose nei 100 mililitrų, induose. Šie indai turi būti įdėti į vieną permatomą ir užsegamą plastikinį, ne didesnį nei 1 litro, krepšelį. Vienas keleivis gali turėti vieną tokį krepšelį.

Bagažo vėlavimas arba dingimas (https://www.caa.lt/index.php?632727281)

Kiekviena aviakompanija pati nustato vežamo bagažo reikalavimus, tokius kaip didžiausius salone leistino vežtis bagažo matmenis ir svorį bei nemokamai leidžiamo vežti registruoto bagažo vienetų skaičių ir svorį. Taip pat yra nustatomi registruotame bagaže ir salone vežti draudžiamų daiktų sąrašai. Su apribojimais, taikomais keleivio registruotam bei neregistruotam bagažui, Jus privalo supažindinti bilietų pardavėjas ar aviakompanija raštu arba kitoje patvarioje laikmenoje pateikdama informaciją apie pagrindines vežimo sąlygas. Jei negavote šios informacijos, reikalaukite, kad Jus supažindintų su bagažo vežimo sąlygomis. Skrydžio saugos ir aviacijos saugumo sumetimais yra draudžiama vežti:

Registruotame bagaže neturėtų būti vežami dūžtantys, greitai gendantys daiktai. Dėl praradimo ar sugadinimo tikimybės nepatartina vežti vertingų daiktų, pavyzdžiui, pinigų, raktų, taip pat vaistų, medicininių dokumentų, akinių, fotoaparatų, vaizdo kamerų ir kitų vertingų elektronikos ar technikos prietaisų bei jų priedų, taip pat juvelyrinių dirbinių, tauriųjų metalų, muzikos instrumentų, vertybinių popierių, vertingų meno ar dailės kūrinių, verslo dokumentų, pasų ar kitų asmens tapatybės dokumentų. Tuo atveju, jeigu Jūs nepaisote šių rekomendacijų ir registruotame bagaže vežatės dūžtančių arba greitai gendančių daiktų arba daiktų, turinčių ypatingą vertę, arba asmeninių daiktų, tai gali būti laikoma jūsų aplaidumu keleivio reikalavimų atžvilgiu ir gali lemti aviakompanijos atleidimą nuo atsakomybės. Dėl gyvūnų vežimo sąlygų visada reikia teirautis aviakompanijos.

Ką daryti, jei Jūsų bagažas vėluoja ar yra pripažintas dingusiu?

Vėluojant bagažui, keleivis turi nedelsti ir raštu informuoti oro vežėją apie bagažo vėlavimo faktą. Jei dėl bagažo vėlavimo keleivis patyrė žalą (turėjo įsigyti būtiniausių reikmenų), raštišką pretenziją oro vežėjui jis turėtų pateikti ne vėliau kaip per 21 d. nuo bagažo gavimo dienos. Jei gautas bagažas yra sugadintas, keleivis raštišką pretenziją turėtų pareikšti ne vėliau kaip per 7 dienas. Jei bagažas neatsiranda per 21 d. arba jis pripažįstamas dingusiu, arba yra sugadintas, raštiškas reikalavimas atlyginti žalą turėtų būti pateiktas kuo greičiau. Aviakompanijai atsisakius patenkinti reikalavimą, keleivis turi teisę per 2 metus kreiptis į teismą dėl žalos atlyginimo. Aviakompanijos atsakomybės ribos dėl bagažo vėlavimo, sugadinimo ar dingimo neviršija 1131 specialiųjų skolinimosi teisių (apie 1320 eurų). Aviakompanija nėra atsakinga už žalą, atsiradusią dėl vėlavimo, jei įrodo, kad ji ir jos darbuotojai bei atstovai ėmėsi visų prieinamų protingų priemonių žalai išvengti arba tai, kad jiems nebuvo įmanoma tokių priemonių imtis.

Kokius būtiniausius reikmenis galima įsigyti dingus ar vėluojant bagažui? Kaip nustatoma dingusio bagažo vertė?

Dingus arba vėluojant bagažui keleivis turi teisę įsigyti būtiniausius reikmenis, be kurių jis negali apsieiti kelionės metu. Nėra konkretaus sąrašo daiktų, kuriuos keleivis gali įsigyti. Tai gali būti būtiniausi higienos reikmenys, vykstant į svarbų susitikimą, tarp būtiniausių daiktų gali būti ir kostiumas bei kt. Keleivis turėtų nepiktnaudžiauti savo teise įsigyti būtiniausius reikmenis, kadangi, siekdamas kompensacijos už patirtą žalą, Jis turės pagrįsti aviakompanijai įsigytų daiktų būtinumą. Siekiant kompensacijos už būtiniausių daiktų įsigijimą, būtina išsaugoti daiktų pirkimo dokumentus. Jei yra galimybė, keleivis taip pat turėtų išsaugoti bagaže vežamų daiktų pirkimo čekius. Taip aviakompanijai bus lengviau įvertinti atsiradusią žalą ir ją kompensuoti. Nesant galimybės nustatyti bagaže buvusių daiktų vertės, aviakompanijos savo taisyklėse yra numačiusios žalos kompensavimo galimybę pagal bagažo svorį, t.y. konkreti suma už kiekvieną bagažo kilogramą. Kiekvienoje aviakompanijoje ši suma yra skirtinga.

Pervežimas iš/į oro uostą

Turistams, įsigijusiems TUI Baltics kelionės paketą, pasirinktoje kryptyje yra organizuojamas grupinis pervežimas į viešbutį atvykimo dieną, ir atgal į oro uostą – išvykimo dieną. Pervežimas vykdomas sustojant ir išleidžiant turistus kituose viešbučiuose. Pervežimo trukmė priklauso nuo atstumo, sustojimų kiekio ir laiko kituose viešbučiuose, eismo sąlygų bei kitų aplinkybių.
Privatus pervežimas - tai paslauga už papildomą mokestį. Iš anksto užsakoma transporto priemonė, kuri nesustodama kituose viešbučiuose, nuveža turistus iki jų išsirinkto viešbučio (ar oro uosto).

Viešbučiai

Pasaulyje nėra vieningos viešbučių klasifikavimo sistemos. Viešbučius kategorizuoti gali tarptautinės, valstybinės ar vietos valdžios institucijos, turizmo komisijos ar kitos institucijos, tad kiekvienoje šalyje viešbučių standartai skiriasi. Net toje pačioje šalyje esantys vienodos kategorijos viešbučiai gali ženkliai skirtis, daug kas priklauso nuo viešbučio vietos, būklės, teritorijos dydžio, kambarių dydžio ir įrengimo, aptarnavimo lygio, teikiamų paslaugų kiekio. Įprastai viešbučiai vertinami žvaigždėmis nuo 1 iki 5. TUI Baltics svetainėje yra nurodyta oficiali viešbučio kategorija. Viešbutis gali būti nekategorizuotas – šiuo atveju yra pateikiamas subjektyvus TUI Baltics vertinimas, atsižvelgiant į viešbučio vietą, būklę, suteikiamų paslaugų kiekį ir kokybę. Nusprendę įsigyti kelionę į konkretų viešbutį, nepamirškite atidžiai perskaityti informaciją www.tui.lt puslapyje arba pasikonsultuoti su kelionių pardavimo agentu.

Apgyvendinimas

Kambarius atvykusiems turistams skirsto viešbučio administracija savo nuožiūra. Pageidaujant konkretaus kambario tipo (jei viešbutyje tokie yra), tokio kaip su vaizdu į jūrą, dažniausiai reikės sumokėti priemoką. Skirtingi kambarių tipai dažnai turi skirtingą kainą, tad įsigyjant kelionę verta iš anksto pasidomėti galimybe užsisakyti konkretų kambario tipą (kurie yra nurodyti viešbučio aprašyme).
Papildomi pageidavimai, tokie kaip apgyvendinimas tam tikrame aukšte ar viešbučio korpuse, gali būti įgyvendinami tik esant galimybei.

Viešbučiuose gali būti standartiniai dviviečiai arba vienviečiai kambariai, studijos, šeimyniniai kambariai. Dviviečiame viešbučio kambaryje gali būti viena dvigulė arba dvi atskiros lovos. Atkreipiame dėmesį, kad dažniausiai viešbučiuose nebūna triviečių ar keturviečių kambarių. Tokiu atveju standartiniame kambaryje yra pastatoma papildoma sulankstoma lova, fotelis ar sofa-lova. Šeimyniniai kambariai gali būti sudaryti ir iš kelių kambarių, ir iš vientisos erdvės. Kelių erdvių kambariai nebūtinai turi būti atskirti pertvaromis ar durimis. Prieš užsakant šeimyninį kambarį būtinai reikėtų pasidomėti jo išplanavimu.
Vienviečio kambario kaina vienam asmeniui gali būti didesnė nei dviviečio kambario kaina vienam asmeniui. Vienviečiai kambariai gali būti mažesni už standartinius dviviečius. Turistas, sumokėjęs vienviečio kambario kainą, gali būti apgyvendinamas dviviečiame kambaryje, tačiau tai nereiškia, kad kambaryje bus apgyvendami kiti asmenys. Asmuo, keliaujantis su vaiku, kai kuriuose viešbučiuose gali užsisakyti vienvietį kambarį. Tuomet vaikui kambaryje (priklausomai nuo vaiko amžiaus) pastatoma papildoma lova.

Economy tipo kambariai – tai žemiausios klasės viešbučio kambariai. Tai gali būti seniai renovuoti, be balkono, mažesni nei standartiniai ar prastesnėje vietoje esantys kambariai, pro langą galite matyti kito pastato sieną, ventiliatorius ir pan.

Promo tipo kambarys – gali būti bet koks viešbučio numeris. Pasirinkus šį tipą, viešbutis turi teisę apgyvendinti turistus tiek ekonominės, tiek aukštesnės klasės kambariuose, priklausomai nuo viešbučio užimtumo. Tikslų kambario tipą, svečiai sužino atvykę
į viešbutį.

Standard Room – tai paprasčiausias, standartinis numeris. Numeryje būtinai bus lovos ir vonios kambarys, o interjeras priklauso nuo viešbučio lygio.

Family Room – šeimyninis numeris. Du gretimi kambariai, kiekviename iš jų įprastai stovi dvi lovos. Prieš rezervuojant pasitikslinkite, ar kambariai yra atskirti durimis ar tai yra vientisa erdvė be pertvarų. Įprastai jis kainuoja brangiau nei standartinis numeris, kuriame pastatomos dvi papildomos lovelės.

Junior Suite – kambario plotas didesnis negu standartinio. Dvi zonos: miegamojo ir svetainės. Dažniausiai būna 5*, rečiau 4* viešbučiuose ir kainuoja apie 30 proc. brangiau negu standartiniai kambariai.

Suite – erdvus dviejų kambarių numeris, puikiai įrengtas, jame gausu baldų, dažnai su dviem vonios kambariais (jei yra tik vienas vonios kambarys, gali būti ir vonia, ir dušo kabina ). Šiuose numeriuose atvykimo dieną svečius neretai pasitinka su vynu ir vaisiais. Toks numeris kainuos apie 50 procentų brangiau nei standartinis numeris.

Deluxe Suite, Excellence Suite – du arba trys kambariai, tačiau jie kur kas didesni už Suite. Dažniausiai būna sūkurinė vonia, didelė terasa arba balkonas. Šios kategorijos kambarys paprastai kainuoja dvigubai brangiau nei standartinis.

King Suite, Presidential Suite – aukščiausia Suite tipo numerių klasė. Dažniausiai šiuose numeriuose būna du miegamieji, svetainė, darbo kabinetas, du vonios kambariai. Išskirtinis baldų apstatymas kambariuose. Šalia dažniausiai būna numeris apsaugai. Už poilsį tokiame numeryje dažniausiai teks sumokėti mažiausiai tris kartus brangiau nei standartiniame.

Atkreipiame dėmesį, kad net vienodo tipo viešbučių kambariai gali skirtis savo
dydžiu, lokacija, kambario išplanavimu, kambaryje esančių baldų išdėstymu ir realia kambario būkle. Taip pat gali skirtis nuo nuotraukų, pateiktų kataloge ar interneto svetainėje.

Apgyvendinimo tipai

DBL / TWIN (Double Room / Twin Room) – dvivietis kambarys su viena dviviete lova arba su dviem atskiromis vienvietėmis lovomis.

DBL+EXB (Double Room With Extra Bed) – dvivietis numeris su viena dviviete (arba dviem vienvietėmis) ir viena papildoma vienviete lova. Papildoma lova gali būti sulankstoma lovelė, sofa. Papildoma lova dažniausiai būna mažesnė / siauresnė, todėl 3-iajam asmeniui taikoma žemesnė kaina nei vienam asmeniui DBL numeryje.

TRPL (Triple Room) – kambarys skirtas trims asmenims, paprastai visos lovos būna atskiros.

SGL (Single Room) – vienvietis arba dvivietis kambarys tik jame apgyvendinamas vienas žmogus. Kainuoja visuomet brangiau nei viena vieta DBL numeryje.

SGL+CHD (Singe Room And 1 Child) – vienvietis numeris. Dažniausiai tai įprastas dvivietis numeris su dviem atskiromis lovomis arba viena didele lova, tik numeris gali būti mažesnis nei standartinis dvivietis numeris.

DBL+CHD (Double Room And 1 Child) – standartinis dvivietis numeris su viena dviviete arba dviem atskiromis lovomis. Dažniausiai tokio apgyvendinimo tipo numeriuose būna 2 lovos, kadangi viešbučio administracija numato, kad vaikas gali miegoti su suaugusiaisiais.

DBL+2CHD (Double Room And 2 Children) – standartinis dvivietis numeris su viena dviviete arba dviem atskiromis lovomis bei dar viena papildoma lova. Dažniausiai tokio apgyvendinimo tipo numeriuose būna 2 arba 3 lovos, kadangi viešbučio administracija numato, kad vienas iš dviejų vaikų gali miegoti su suaugusiaisiais.

Vaizdas pro langą

Sea View – kambarys su vaizdu į jūrą. Vaizdas gali būti tiesioginis arba šoninis, kai jūra gali būti matoma tik išėjus į balkoną. Toks kambario tipas įprastai užsakomas už papildomą mokestį.

Sea Side View – kambarys su daliniu ar šoniniu vaizdu į jūros pusę.

Garden View – kambarys su vaizdu į sodą arba vidinę apželdintą viešbučio teritoriją. Viešbučio administracija taip gali įvardinti kambarius su vaizdu į priešingą nei jūros pusę, o pro langus gali matytis tiesiog viešbučio teritorija, kurioje nebūtinai bus žaliuojantys sodai.

Mountain View – kambarys su vaizdu į kalnus. Viešbučio administracija taip gali įvardinti kambarius su vaizdu į priešingą nei jūros pusę, o pro langus gali matytis tik kalnų kontūrai.

Pool View – numeris su vaizdu į baseiną. Itin retai išskiriamas kaip atskira rūšis.

Land View – kambarys su vaizdu į apylinkes.

Atstumas iki jūros

Atstumas skaičiuojamas nuo artimiausio viešbučio teritorijos taško iki jūros bei atstumas matuojamas metrais. Dėl infrastruktūros vystymo bei įvairiausių statybų darbų kurortuose gali keistis atstumai iki paplūdimio, miesto centro ar kitų objektų. Viešbučiai gali būti skirstomi pagal jų atstumą iki jūros:

Ant jūros kranto - viešbučiai, esantys ant jūros kranto, teritorija dažniausiai yra neatskirta nuo paplūdimio, tačiau galimi atvejai, kai tarp viešbučio teritorijos ir paplūdimio yra promenada. Taip pat viešbučiai, esantys ant jūros kranto, nebūtinai turės ir paplūdimį šalia viešbučio, kadangi gali būti, kad viešbutis įkurtas ant jūros kranto, tačiau ant uolos, prie kurios nėra paplūdimio. Taip pat pasitaiko, kad viešbutis įsikūręs ant jūros kranto, tačiau dalis teritorijos arba kai kurie korpusai yra per kelią nuo paplūdimio arba pirmoje linijoje.

Pirma linija - viešbučiai kur, tarp paplūdimio ir viešbučio nėra kitų pastatų, bet gali būti kelias ar gatvė. Pasitaiko atvejai, kai viešbutis įsikūręs pirmoje linijoje, tačiau dalis viešbučio teritorijos įsikūrę ir ant jūros kranto.

Antra linija - viešbučiai, kuriuos nuo paplūdimio gali skirti ne vienas kelias ar pastatas, tačiau savo privalumais viešbučiai nebūtinai nusileidžia pirmoje linijoje esantiems viešbučiams.


Viešbučio para

Viešbučio paros pradžia yra 14–18 val., paros pabaiga – 10–12 val. Esant galimybei viešbučio administracija gali apgyvendinti numeryje anksčiau. Vėlyvas išvykimas įprastai yra papildomai mokama paslauga, kurią reikia užsakyti viešbučio registratūroje ir priklauso nuo viešbučio užimtumo.

Maitinimo tipai:

Paslaugos viešbučiuose

TUI Baltic internetiniame puslapyje, ir kitoje informacinėje medžiagoje, pateikiama informacija apie turistinio sezono metu viešbutyje teikiamas paslaugas ir siūlomas pramogas. Turistinio sezono metu viešbučio teikiamų paslaugų sąrašas, laikas ir jų kainos gali keistis. Pramoginių renginių dažnumą ir rengimo tvarką nustato viešbučio administracija. Tikslią informaciją galite rasti oficialioje viešbučio internetinėje svetainėje.
Sezono pradžioje (kovo – gegužes mėn) ir sezono pabaigoje (spalio – lapkričio mėn) priklausomai nuo oro sąlygų ir gyventojų kiekio viešbučiuose gali būti neteikiamos kai kurios paslaugos. Viešbučių aprašymuose ne visada įmanoma išvardyti visas viešbutyje teikiamas paslaugas bei paslaugas, už kurias reikia papildomai mokėti. Siūlomų paslaugų spektrą, trukmę bei laiką savo nuožiūra nustato viešbučių administracija. Informacijos apie viešbučio teikiamas mokamas ir nemokamas paslaugas rekomenduojame teirautis viešbučio administracijos. Neretai sezono metu mokamų ir nemokamų paslaugų kiekis gali keistis.

Paslaugos už kurias dauguma viešbučių gali tekti mokėti: seifas, už sporto salės lankymą, naudojimąsi teniso aikštele, sporto inventoriumi, sauna, sūkurine vonia, SPA procedūros. Kai kuriuose viešbučiuose šiomis paslaugomis gali naudotis tik suaugusieji arba vaikai nuo tam tikro amžiaus. Interneto paslaugos taip pat dažniausiai yra teikiamos už papildomą mokestį. Daugelyje viešbučių paplūdimio ir baseino rankšluosčiai nėra suteikiami, tad rekomenduojama turėti asmeninį paplūdimio ar baseino rankšluostį. Viešbučiuose, kur paplūdimio ir baseino rankšluosčiai suteikiami, gali tekti mokėti papildomą mokestį arba užstatą. Viešbučio administracija nustato apmokėjimo ir atsiėmimo tvarką.

Mini baras

Dauguma viešbučių numeriuose dažnai būna mini baras, kuris užpildomas įvairiais gaiviaisiais ir alkoholiniais gėrimais bei užkandžiais. Viešbučio administraciją nustato Mini baruose esančių gėrimų asortimentą. Dažniausiai visa tai yra už papildomą mokestį. Gėrimų ir užkandžių kainyną galima rasti šalia mini baro. Už mini baro paslaugas paprastai atsiskaitoma išsiregistruojant iš viešbučio, pagal viešbučio administracijos pateikta sąskaitą. Mini baras gali būti tuščias arba gėrimais papildomas pagal viešbučio administracijos nustatytą tvarką.

Oro kondicionierius

Oro kondicionavimo sistema viešbučiuose būna centrinė arba individuali. Kondicionavimo sistema viešbučiuose veikia pagal viešbučio administracijos nustatytus grafikus, priklausomai sezoniškumo ir nuo oro sąlygų. Centrinę oro kondicionavimo sistemą kontroliuoja viešbučio administracija, kuri nustato veikia jie visą parą, arba įjungiami nustatytu laiku kelioms valandoms per dieną ar naktį. Individualūs kondicionieriai yra įjungiami ir reguliuojami kambaryje individualiai. Prieš įjungiant individualų oro kondicionierių, svarbu patikrinti, kad uždarytos yra kambario ar balkono durys, langai. Paprastai turistams nebūnant kambaryje ir centriniai, ir vietiniai oro kondicionieriai automatiškai išsijungia.

Viešbučio seifas

Dėl saugumo rekomenduojame naudotis viešbučiuose esančiais seifais. Seifai gali būti nemokami arba už papildomą mokestį. Kambaryje paliekamus vertingus daiktus taip pat rekomenduojame laikyti rakinamuose lagaminuose ar kelioniniuose krepšiuose. Pagal daugelio šalių teisinę sistemą, viešbutis neatsako už kambaryje paliktus vertingus daiktus.

Baseinas

Viešbučių teritorijose gali būti atvirieji arba uždarieji baseinai, vandens atrakcionai. Baseinų, vandens atrakcionų ir vandens pramogų darbo grafiką nustato viešbučio administracija. Viešbučio administracija, priklausomai nuo oro sąlygų, reguliuoja baseinų šildymo sistemą, jeigu tokia sistema yra ir nusprendžia baseinų šildymo sistemos pradžios ir pabaigos datas.

Užstatas

Dauguma viešbučių užstato gali būti prašoma už tam tikras viešbučio paslaugas ar inventorių: paplūdimio rankšluosčius, seifą, sporto inventorių ir pan.).
Pasinaudojus paslauga ar išsiregistruojant grąžinamas yra užstatas, jei viešbučio inventoriui nepadaryta žala.
Kai kuriuose viešbučiuose ar apartamentuose registracijos metu gali būti prašoma palikti tam tikro viešbučio, apartamentų ar studijos administracijos nustatyto dydžio užstatą. Viešbučio nustatyta tvarka užstatas paliekamas kreditine kortele arba grynaisiais pinigais. Jei užstatas paliekamas kreditine kortele, atitinkamo dydžio suma gali būti rezervuojama banko sąskaitoje, kuri, išsiregistravus bei sumokėjus už paslaugas, per banko nustatytus terminus yra grąžinama į sąskaitą. Užstatas paliekamas tam , kad galėtų būti atidaryta sąskaita Jūsų vardu ir už suteiktas paslaugas galėtumėte atsiskaityti išsiregistruojant iš viešbučio

Saugumas

Dėl Jūsų saugumo rekomenduojame kelionės metu imtis visų būtiniausių saugumo priemonių savo turto apsaugojimui.
Turistams, gyvenantiems viešbučiuose, rekomenduojame naudotis viešbučiuose esančiais seifais. Dažniausiai seifai būna viešbučiuose kambariuose ar registratūroje. Vertingus daiktus, dokumentus bei pinigus rekomenduotina laikyti seifuose, nes įprastai nei viešbučio administracija, nei kelionių organizatorius neatsako už kambaryje paliktus daiktus. Seifai gali būti nemokami arba už papildomą mokestį. Viešbutyje nesant seifų, rekomenduojame dokumentus, vertingus daiktus, pinigus nepalikti kambaryje, o laikyti prie savęs.
Turistams, vykstantiems į ekskursijas, rekomenduojame nepalikti savo daiktų autobuse ar kitoje transporto priemonėje, nes įprastai kelionių organizatorius neatsako už autobuse ar kitoje transporto priemonėje be priežiūros paliktus daiktus. Ekskursijų metu prašome vertingus daiktus, dokumentus bei pinigus laikyti prie savęs, atidžiai juos saugoti, ypač didelio susibūrimo vietose, nepalikti daiktų be priežiūros.
Įvykus vagystei, prašome nedelsiant apie tai pranešti kelionių organizatoriaus atstovui, draudimo kompanijai, jeigu esate apsidraudę kelionių draudimu nuo turto praradimo bei kreiptis į policiją.

Elektros srovė

Elektros srovė yra 220 V, tačiau gali pasitaikyti ir 125 V. Pasitaiko elektros srovės tiekimo sutrikimų.

Vanduo

Nerekomenduojama gerti vandens iš čiaupo, nes chloruotas ar bakterijomis užterštas vanduo gali pakenkti sveikatai. Geriamojo vandens galite nusipirkti bet kurioje parduotuvėje ar viešbutyje. Nerekomenduojame pirkti gaiviųjų gėrimų iš gatvės prekeivių.

Triukšmas

Dalis siūlomų viešbučių yra triukšminguose kurortų vietose, šalia diskotekų, naktinių klubų, barų, triukšmingų ir judrių gatvių. Viešbučiuose, kurie randasi šalia oro uosto, gali girdėtis kylančių ir besileidžiančių lėktuvų triukšmas. Taip pat šalia viešbučių gali vykti statybos, kurių eiga priklauso ne nuo kelionių organizatoriaus ar pasirinkto viešbučio administracijos, o nuo savivaldybės ar verslo subjektų. Prieš renkantis kelionę siūlome tiksliai savo pageidavimus išreikšti Jus aptarnaujančios kelionės agentūros atstovams. Viešbučio administracija neatsako už triukšmą už viešbučio ribų.

​Gyvūnai viešbučio teritorijose

Dauguma viešbučių randasi gamtos apsuptyje, todėl pasitaiko, kad į viešbučio teritoriją gali užklysti įvairiausi gyvūnai. Dažniausiai pasitaiko katės, šunys, driežai, įvairiausi paukščiai. Atsiprašome, jei tai sukeltų Jūsų nepasitenkinimą, tačiau kelionių organizatorius neprisiima atsakomybės, kadangi negali įtakoti gyvūnų patekimą į viešbučio teritoriją.

Gydytojo paslaugos

Vykstant į kelionę rekomenduojame Jums draustis sveikatos draudimu. Įvykus draudiminiam įvykiui, skambinkite telefonais, kurie nurodyti Jūsų draudimo polise. Apie nelaimingus įvykius, taip pat, informuokite TUI atstovą. Daugelyje viešbučių yra teikiamos paslaugos, tačiau svarbu žinoti, kad viešbučio gydytojo paslaugos mokamos, kadangi ne visos draudimo įstaigos dirba su draudimo kompanijomis.
Įvykus nelaimingam įvykiui iš gydimo įstaigos pasiimkite visus gydytojo išrašus – mokėjimo kvitą, bei ligos išrašą, kuris turi būti patvirtintas gydytojo parašu ir antspaudu bei parašytas ant firminio gydytojo kabineto blanko.

Informacinis susitikimas su TUI atstovu

Jūsų atostogų metu rūpinsis profesionalūs TUI atstovai, kurie pasistengs , kad Jūsų atostogos vyktų sklandžiai. Informacinio susitikimu metu atstovas Jums suteiks informaciją dėl išvykimo, apie viešbutį, papasakos organizuojamas ekskursijas ar pramogas ir suteiks Jums daugiau naudingos informacijos. Dėl susitikimo vietos ir laiko Jūs būsite informuoti pasitinkančio TUI atstovo oro uoste arba lydinčio atstovo pervežimo iš oro uosto į viešbutį metu.

Ekskursijos, pramogos

Informacinio susitikimo metu TUI atstovai suteiks informaciją apie tai, kur ir kaip galima praleisti laisvalaikio laiką poilsio vietoje. Išsamią informaciją apie TUI Turkey organizuojamas ekskursijas, jų kainą, programos trukmę, maršrutą Jums suteiks TUI atstovai. Įsigijus ne TUI Baltics organizuojamas ekskursijas ar pramogas ir jų paslaugų kokybę, TUI Baltics neatsako.

Miesto paplūdimiai

Dauguma šalių nėra viešbučiams priklausančių paplūdimių. Paplūdimiai gali būti miesto, kuriais gali naudotis turistai, vietiniai gyventojai, todėl ir už gultus, skėčius, gali tekti mokėti papildomai. Tačiau, kai kuriuose viešbučiuose paplūdimio gultai ar skėčiai viešbučio administracijos nustatyta tvarka gali būti suteikiami nemokamai. Miesto paplūdimio darbo tvarką ir laiką nustato miesto valdžia. Miesto paplūdimių tvarką palaiko ir prižiūri ne viešbučio darbuotojai, o savivaldybės darbuotojai, todėl nei kelionių organizatorius nei viešbučio administracija neatsako už miesto paplūdimių tvarką.

Arbatpinigių kultūra

Turistinėse šalyse yra populiari arbatpinigių kultūra. Jeigu Jums patiko , kaip Jus aptarnavo paslaugų sferoje dirbantys atstovai, galite atsidėkoti arbatpinigiais. Arbatpinigių galite palikti baruose, restoranuose, viešbučių kambarinėms, vairuotojams, gidams.

Kultūra ir tradicijos

Gerbkite svetimas tradicijas ir kultūrą. Ypač Turkijoje neįžeidinėkite ir nejuokaukite tema susijusią su šalies įkūrėju Kemaliu Ataturku, religija, valstybe. Lankydami religinius objektus, mečetes, dėvėkite ilgas kelnes, sijonus, nevilkėkite palaidinių su petnešėlėmis.

Pretenzijos

Kelionės metu atsiradusias pretenzijas dėl kelionių sutarties netinkamo vykdymo ar nevykdymo, turistas turi nedelsdamas pareikšti žodžiu TUI Baltics vietiniam atstovui arba kelionės vadovui, nes vietoje galima greičiausiai išspręsti ir pašalinti iškilusius nesklandumus. Jei vietoje šių atstovų nėra, tada pretenzijas pateikite kelionių organizatoriui siunčiant registruotu laišku į TT Baltics biurą Vilniuje arba el. paštu vilnius@tuibaltics.eu
Pretenzijos dėl nesprendžiamų ar netinkamai sprendžiamų problemų turi būti pareikštos raštu. Nepavykus pretenzijų išspręsti kelionės metu, turistas pretenzijas kelionių organizatoriui gali pareikšti raštu per 15 darbo dienų nuo kelionės pabaigos.
Kelionės organizatorius privalo raštu arba elektroniniu paštu atsakyti į pretenzijas per 14 kalendorinių dienų nuo pretenzijų gavimo dienos. Kelionių organizatorius turi teisę pratęsti pretenzijos nagrinėjimo terminą, ne ilgiau kaip 14 dienų, jei dėl objektyvių priežasčių negali pateikti motyvuoto rašytinio atsakymo į pretenziją. Ginčai dėl netinkamo vykdymo ar nevykdymo sprendžiami derybų keliu, o nepavykus susitarti, – Latvijos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka. 
TT Baltics, SIA, neprisiima atsakomybės dėl force majeure aplinkybių, kurių kelionės metu nebuvo galima išvengti.
 

Svarbios nuorodos

Rekomenduojame prieš išvykstant į kelionę, atidžiai išstudijuoti Valstybinio turizmo departamento turistams skirtą informaciją interneto svetainėje www.tourism.lt

Taip pat naudingos informacijos apie šalį, į kurią ketinate vykti, galite rasti Lietuvos Respublikos užsienio reikalų ministerijos interneto svetainėje www.urm.lt

Svarbūs kontaktai

Lietuvos Respublikos ambasada Turkijoje
Adresas: Mahatma Gandi Cad. No. 38,
06700 G.O.P., Ankara
Telefonas: +90 312 447 07 66
Faksas: +90 312 447 06 63
El. paštas: amb.tr@urm.lt
Svetainė: tr.mfa.lt

Šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. Cookies). Tęsdami naršymą pažymite, kad sutinkate. Savo pasirinkimą bet kada galite atšaukti pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Cookie policy