ATMINTINĖ

Kelionės keitimas

Jei Turistas pageidauja keisti kelionę (datą, viešbutį, apgyvendinimo tipą ir jei toks keitimas yra įmanomas):
- likus iki kelionės daugiau nei 21 dienai iki išvykimo, taikomas 30 EUR keitimo mokestis;
- likus iki kelionės nuo 20 iki 14 dienų iki išvykimo, taikomas 60 EUR keitimo mokestis;
- likus iki kelionės mažiau nei 13 dienų iki išvykimo keitimas negalimas.
Rezervacijos atšaukimas pagal Bendrąsias kelionės sutarties sąlygas. 

Kelionės dokumentai

Keliaujant reikia turėti (įskaitant ir kūdikius) galiojantį pasą (ir vizą, jei reikalinga) arba ES/EEE  tapatybės kortelę.
Keliaujant po Europos Sąjungos ir Šengeno zonos valstybes ES piliečio asmens dokumentų (paso, asmens tapatybės kortelės) galiojimo laikas nėra reglamentuotas teisės aktais: dokumentai turi būti galiojantys visos kelionės metu. Kad kelionės metu nekiltų nesklandumų, rekomenduojame, kad Lietuvos piliečio pasas ar ATK galiotų 3 mėn. po numatomo grįžimo iš kitos šalies. Valstybių, prisijungusių prie Šengeno erdvės, sąrašą bei daugiau informacijos apie Šengeno erdvėje galiojančią tvarką galite rasti Lietuvos Respublikos Užsienio reikalų ministerijos svetainėje: www.urm.lt.
Kiekvienas turistas vykstantis už Europos Sąjungos ribų, privalo turėti galiojantį pasą.
Vykstant į Turkiją, Egiptą ir kitas ne EU šalis, reikalaujama, kad turisto pasas galiotų ne trumpiau kaip 6 mėnesius po numatomo grįžimo iš kitos šalies, kai kuriais atvejais gali būti reikalaujama ir 12 mėnesių galiojančio paso. Patariame tai išsiaiškinti prieš išvykstant į kelionę ir, esant reikalui, pasirūpinti kelionei tinkamais dokumentais. Tikslesnę informaciją apie tai gali suteikti migracijos tarnyba www.migracija.lt. 
Atkreipiame dėmesį, kad vaikų asmens dokumentai galioja trumpesnį laiką (2-5 metus), todėl ruošdami vaiką kelionei atkreipkite dėmesį į jo paso galiojimo laiką.
Praradus pasą ar kitus asmens dokumentus, taip pat juos sugadinus, nedelsiant informuokite apie tai TUI Baltics atstovą. Praradus pasą ar jį sugadinus, turi būti išduotas asmens grįžimo dokumentas. Jis išduodamas Užsienio reikalų ministro 2008 m. birželio 18 d. įsakymo Nr. V141 „Dėl Asmens grįžimo pažymėjimo išdavimo ir įforminimo tvarkos aprašo patvirtinimo” nustatyta tvarka, todėl jo išdavimas gali užtrukti, ypač jei užsienio šalyje nėra Lietuvos Respublikos diplomatinės atstovybės ar konsulato. Asmens grįžimo pažymėjimas yra skirtas tik grįžimui į kilmės šalį, todėl su juo vykti į kitas valstybes negalima. Išlaidas, susijusias su asmens grįžimo pažymėjimo išdavimu bei grįžimu į kilmės šalį, taip pat išlaidas už papildomai praleistą laiką užsienio šalyje apmoka pats turistas.

Kelionių organizatorius TUI Baltics neprisiima atsakomybės už turistą, kuriam nebus leista vykti į kelionę dėl ne nuo organizatoriaus priklausančių aplinkybių.

Vizos

Valstybių, į kurias vykstant Lietuvos piliečiams nereikia vizos, sąrašą galite rasti Lietuvos Respublikos Užsienio reikalų ministerijos svetainėje www.urm.lt.
Į Turkiją be vizų gali vykti: Lietuvos Respublikos piliečiai, vykstantys turistiniais tikslais ne ilgesniam kaip 90 dienų per 180 dienų laikotarpiui; Lietuvos Respublikos diplomatinių bei tarnybinių pasų savininkai, vykstantys ne ilgesniam kaip 90 dienų laikotarpiui.

Vykstantiems į Egipto Arabų Respubliką reikalinga viza. Egipto Arabų Respublikos vizos Lietuvos piliečiams išduodamos paskirties oro uoste. Asmuo, vykstantis į Egiptą su diplomatiniu, tarnybiniu pasu, privalo iš anksto gauti vizą Egipto Arabų Respublikos ambasadoje, esančioje Kopenhagoje. Šis pasas reikalingas vykstant į Egiptą oficialiu vizitu ar tarnybiniais tikslais. Atvykus į Egiptą ir pateikus diplomatinį, tarnybinį pasą, vizos nėra išduodamos. Keliaujant į Egiptą privačiais tikslais, Lietuvos Respublikos pilietis privalo keliauti su Lietuvos Respublikos piliečio pasu (žalios spalvos arba Europos Sąjungos bordo spalvos). Atkreipiame Jūsų dėmesį, kad vykstant į Egiptą LR piliečio pasas turi galioti ne trumpiau kaip 6 mėnesius skaičiuojant nuo kelionės pabaigos dienos.
Atkreipiame dėmesį, kad Lietuvos Respublikos piliečiai, vykstantys į Pietų Sinajaus kurortus per Pietų Sinajaus pasienio kontrolės punktus (Šarm aš Šeicho oro uostą) ne ilgesniam nei 15 dienų laikotarpiui, yra atleidžiami nuo registracijos ir mokesčio už vizą. Viršijus 15 dienų buvimo Sinajaus pusiasalyje trukmę, išvykstant mokama 153 Egipto svarų (apie 22 JAV dolerių, priklausomai nuo valiutos keitimo kurso, dydžio bauda). Atkreipiame dėmesį į tai, kad turistai su spaudu pase „Sinai Only“ (neturintys Egipto turistinės vizos) negali vykti už Sinajaus pusiasalio ribų ir keliauti po Egipto žemyninę dalį. 
Keliaujantys į Pietų Sinajų privalo pateikti patvirtintą turizmo paslaugų teikimo sutartį tiek įvažiuodami į Pietų Sinajų, tiek pareikalavus patikros punktuose. Atvykus į Egiptą tokia tvarka, išvykti iš šalies galima tik per nurodytus Pietų Sinajaus pasienio kontrolės punktus. 
Turistinė Egipto viza galioja 30 dienų nuo atvykimo į Egiptą. Turistų, kurie neįsigijo Egipto turistinės vizos vykimui į Šarm El Šeicho kurortą ir neketina buvimo kurorte metu vykti už Sinajaus pusiasalio ribų, atvykimo oro uoste pasų kontrolės metu į pasą privalo būti įdėtas spaudas „Sinai Only“, kuris suteikia teisę būti Sinajaus pusiasalyje ne ilgiau kaip 15 dienų. Asmenys be pilietybės (aliens), turintys leidimą gyventi Lietuvos, Estijos, Latvijos Respublikoje ar kitoje valstybėje, ir išduotą galiojantį kelionės dokumentą, vykstant į Egiptą privalo iš anksto gauti Egipto vizą Egipto Arabų Respublikos ambasadoje.

​Ar vykstant į šią valstybę Lietuvos piliečiams reikia vizos? Pasitikrinkite: https://keliauk.urm.lt/lt/keliaujantiems/pries-pradedant-kelione/vizos

Vizų išdavimo tvarka ir migracijos tarnybų reikalavimai ne Lietuvos Respublikos piliečiams ir gali skirtis. Dėl visos reikalingos informacijos būtina kreiptis į atitinkamos šalies diplomatines atstovybes ar konsulines įstaigas. Jeigu Lietuvoje gyvenantys asmenys kitos šalies vizos Lietuvoje įsigyti negali, jie turi kreiptis į artimiausią atitinkamos šalies ambasadą.
Naujausią informaciją apie vizų išdavimo tvarką, kitus migracinius reikalavimus, vykstant į mūsų siūlomas šalis, galite sužinoti kelionių agentūrose ar atitinkamos šalies diplomatinėse atstovybėse ir www.pasienis.lt, www.migracija.lt.
Užsienio valstybių, neturinčių bevizio režimo susitarimo su Lietuvos Respublika, piliečiams, norintiems į kelionę vykti iš Lietuvos, būtina daugkartinė (Šengeno arba nacionalinė) viza. Išsamiau www.pasienis.lt ir www.migracija.lt.

Tourists, who are the citizens of Foreign countries, which do not have contracts with the Republic of Lithuania according to elimination of visas for travel to the Republic of Lithuania, when purchasing a trip with departure from Lithuania or return to Lithuania, must have a multiple entry visa Schengen or National visa, valid not less than the duration of the trip, more information you can find www.migracija.lt.

Гражданам зарубежных стран не имеющим безвизового соглашения с Литовской Республикой, которые приобрели туристическую поездку, вылета возврата из или в Литовскую Республику должны иметь многократную национальную или шенгенскую визу, сроком действия визы не менее продолжительности поездки, подробную информацию можно получить www.migracija.lt.

TUI Baltics neatsako už tai, jei neįsigijęs vizos turistas neišvyksta į kelionę, taip pat už pasienio ar migracijos tarnybų priimtus sprendimus turisto atžvilgiu bei dėl to patirtus nuostolius. 


Draudimas

Vykstant į kelionę rekomenduojame įsigyti medicininių išlaidų draudimą, kuris užtikrintų būtinąją medicininę pagalbą įvykus nelaimingam atsitikimui. Prieš išvykstant patariame išsiaiškinti draudimo sąlygas bei kur reikėtų kreiptis atsitikus draudiminiam įvykiui. 
Priklausomai nuo draudiko siūlomų sąlygų, kelionių draudimas gali suteikti įvairaus pobūdžio finansinę apsaugą keliaujant kitoje šalyje: padengiamos išlaidos, atsiradusios dėl nelaimingo atsitikimo, paties gyventojo sukeltų netyčinių nuostolių ir padarytos žalos, taip pat praradus bagažą, gabenamus daiktus, prireikus medicinos paslaugų. Kai kurios bendrovės siūlo padengti netgi nuostolius, atsiradusius dėl to, kad kelionės pradžia dėl kokių nors priežasčių (pavyzdžiui, pavėlavimo) nusikėlė arba ji visiškai neįvyko. Draudimo įmoka, kaip ir daugelio kitų draudimo rūšių atveju, apskaičiuojama individualiai ir priklauso nuo šalies, į kurią vykstama. Be to, atsižvelgiama į tai, kiek laiko truks kelionė, kokia sumai norima draustis, nuo kokių žalų draudžiamasi, kokio pobūdžio yra kelionė (kelionės slidinėti ar į kalnus, tikėtina, bus vertinamos kaip rizikingesnės, todėl ir jų draudimas kainuos daugiau) ir panašiai.

Jei užsienyje patyrėte traumą ar susirgote, nedelsdami kreipkitės į draudimo kompaniją, kurioje apsidraudėte bei artimiausią gydymo įstaigą. Tik tokiu atveju iš gydymo įstaigos galėsite gauti draudžiamojo įvykio faktą patvirtinančius dokumentus. Iš gydymo įstaigos reikalaukite dokumento, kuriame būtų nurodyta: paciento vardas, pavardė, draudžiamojo įvykio data, kreipimosi į gydymo įstaigą data, gydymo trukmė, diagnozė, atlikti tyrimai bei skirtas gydymas. Būtinai reikalaukite apmokėjimo dokumentų (sąskaitų, kvitų), kurie patvirtintų kiek ir kokia valiuta buvo sumokėta už suteiktas paslaugas.
Jeigu užsienyje susirgęs ar sužalotas pilietis prieš išvykdamas į užsienį nebuvo apsidraudęs, paprastai visas gydymo užsienyje išlaidas turės atlyginti jis pats. Tokio piliečio mirties atveju visas išlaidas turės apmokėti jo šeima ar artimieji.

Europos sveikatos draudimo kortelė – tai nemokama ligonių kasų išduota draudimo kortelė, kurios dėka jos turėtojui, susižalojus bet kurioje ES šalyje, EEE šalyse narėse ir Šveicarijoje būtinoji medicininė pagalba suteikiama nemokamai. Tačiau turint tik tokią kortelę, draudimo apsaugos apimtis yra mažesnė. Todėl, net ir turintiems Europos sveikatos draudimo kortelę, rekomenduojame įsigyti papildomą kelionių draudimą, į kurį visada įeina medicininių išlaidų draudimas.

Vaikų kelionės

Į Šengeno erdvei priklausančias valstybes nepilnametis gali išvykti vienas, t.y. nelydimas tėvų arba vieno iš tėvų. Jam būtina turėti galiojantį pasą arba asmens tapatybės kortelę.
Vaikui, laikinai vykstančiam į užsienio valstybę, nepriklausančią Šengeno erdvei, su bent vienu iš tėvų, kito iš tėvų rašytinio sutikimo nereikia. Tėvai turi susitarti tarpusavyje dėl vaiko vykimo į užsienio valstybę. Jei vaiko pavardė nesutampa su vieno iš tėvų, su kuriuo vaikas vyksta, pavarde, LR pasienio pareigūnai gali pareikalauti pateikti vaiko gimimo liudijimą. Vaikui į užsienio valstybę vykstant vienam ar su lydinčiu asmeniu, reikalingas bent vieno iš tėvų rašytinis notariškai patvirtintas sutikimas.
Keliaujant su tėvais, globėju, vaiką lydėti įgaliotu asmeniu ar vienam keliaujančiam vaikui vykstant  į užsienio valstybę, nepriklausančią Šengeno erdvei, būtina laikytis Lietuvos respublikos Vyriausybės 2002 m., nutarimu Nr.302. 
Vaiko gimimo liudijimas nėra asmens tapatybės dokumentas, todėl nepilnametis negali vykti į kelionę su šiuo dokumentu. Tuo atveju, kai vaiko pavardė nesutampa su vieno iš tėvų, su kuriuo jis išvyksta, pavarde, Valstybės sienos apsaugos tarnybos pareigūnams pareikalavus, turi būti pateikiamas vaiko gimimo liudijimas originalas arba notaro patvirtinta kopija. 
Daugiau informacijos galite rasti: www.urm.lt arba www.pasienis.lt.

Skrydis nėštumo metu

Aviakompanijos „Onur air" taisyklės numato, kad nėščioji privalo turėti pažymą (anglų kalba), kurioje būtų nurodyta nėštumo trukmė ir leidimas skristi.
Nėščioms moterims, kurių nėštumas yra 28–35 (imtinai) savaitės ir kurios laukiasi vieno kūdikio, bus prašoma gydytojo pažymos, kurioje nurodyta, kad „ji gali skristi lėktuvu“. Būtina, kad tokia gydytojo pažyma būtų gauta vėliausiai likus 7 dienoms iki skrydžio. Nuo 35 nėštumo savaitės su Onur Air skristi negalima.
Gydytojo pažyma, jeigu yra parengta ne anglų kalba, turi būti išversta į anglų kalbą (vertimas turi būti patvirtintas vertėjo parašu) ir galioti visos kelionės metu. Jeigu Jūsų skrydį vykdantis vežėjas yra kita aviakompanija, informaciją prašome pasitikslinti pas kelionę parduodantį agentą.

Jeigu skrydį vykdo reguliariųjų skrydžių bendrovė, skrydžio nėštumo metu taisykles prašome pasitikslinti reguliariųjų skrydžių bendrovės interneto svetainėje.

Riboto judrumo asmenys 

Dėl neįgalių arba judėjimo apribojimų turinčių asmenų (judėjimo apribojimų turinčiais asmenimis taip pat laiko regėjimo, klausos ar protinę negalią turinčius asmenis), kuriems kelionės lėktuvu metu gali būti reikalinga speciali pagalba būtina susitarti su skrydžio organizatoriumi arba kelionių organizatoriumi prieš įsigyjant vežimo bilietą arba organizuotos turistinės kelionės paketą. Judėjimo apribojimų turintys asmenys ar jų atstovai bei atstovai vaikų, keliausiančių be suaugusiųjų palydos, privalo apie tai informuoti kelionių arba skrydžio organizatorių, kadangi saugumo tikslais viename orlaivyje gali skristi ne daugiau nei 2 keleiviai su judėjimo apribojimais ir 4 vaikai, keliaujantys be suaugusiųjų palydos. 

Skiepai

Prieš vykdamas į kelionę, ypatingai į tolimuosius kraštus, kiekvienas žmogus turėtų sužinoti apie užkrečiamųjų ligų riziką ir galimas profilaktikos priemones. Informaciją apie skiepus keliautojams ir profilaktinį skiepijimą, keliaujant į konkrečią valstybę, galite rasti Užkrečiamųjų ligų profilaktikos ir kontrolės centro pateiktose rekomendacijose adresu http://www.ulac.lt/keliautojams

Skrydžio laikas

Prieš kiekvieną kelionę būtina pasitikrinti skrydžio laiką. Likus dienai iki numatomo išvykimo, skrydžio laiką galite pasitikslinti kelionių agentūroje arba www.vno.lt.Turizmo paslaugų teikimo sutartyje ir kelionės dokumentuose nurodyti orientaciniai skrydžių laikai. Informaciją apie atgalinį skrydį jums suteiks TUI Baltics atstovas arba ją rasite atstovo nurodytoje viešbučio vietoje ar informacinėje lentoje. Esant nenumatytiems ir tam tikrais atvejais (dėl meteorologinių sąlygų, netikėtai atsiradusių skrydžių saugos trūkumų, streikų, turinčių įtakos skrydį vykdančio oro vežėjo veiklai, ir kt.) net ir lėktuvo biliete ir/ar turizmo paslaugų teikimo sutartyje nurodytas laikas gali būti pakeistas.

​Kelionių organizatorius TUI Baltics neatsako tuo atveju, jeigu klientas pavėluoja arba dėl savo kaltės neatvyksta į oro uostą.

Oro uostas

Registracija į skrydį yra atliekama oro uoste. Keleiviai į oro uostą turi atvykti ne vėliau kaip 2 valandos iki skrydžio tam, kad spėtų laiku užsiregistruoti ir atlikti visus pasienio ir muitinės kontrolės formalumus. Registracijos metu yra priduodamas registruotas bagažas, nurodomos sėdimos vietos lėktuve. Įlaipinimo į lėktuvą vartai įprastai uždaromi 30 – 45 min iki skrydžio. TUI Baltics neatsako už tai, jei klientas pavėluoja į skrydį. Tokiu atveju kompensacijos nėra teikiamos. Oro vežėjas turi teisę atsisakyti skraidinti keleivį, jei jo psichinė ar fizinė būsena, įskaitant apsvaigimą nuo alkoholio ar narkotinių medžiagų, gali kelti pavojų jam pačiam, kitiems keleiviams, įgulai ar turtui, taip pat kitais vežėjo taisyklėse nurodytais pagrindais. Lėktuve prašoma elgtis atsakingai ir laikytis aviacijos saugos reikalavimų. Už elgesio orlaivyje taisyklių pažeidimus numatyta administracinė atsakomybė. Tokiu atveju oro vežėjo ar kelionių organizatoriaus patirtus nuostolius privalo atlyginti žalą padaręs keleivis.

Išvykstant į poilsio šalį ar grįžtant iš jos įlaipinimas/išlaipinimas į/iš lėktuvo galimas per galeriją („rankovę“) arba vežant autobusu. Rekomenduojame įvertinti šias aplinkybes ir pasirūpinti tinkama apranga, atsižvelgiant į oro sąlygas bei galimus temperatūrų skirtumus išvykimo ir atvykimo valstybėse.

Bagažas

Kiekvienas keleivis, nuo 2 metų amžiaus, gali vežtis 15 - 20 kg. registruoto bagažo ir 5 kg. rankinio bagažo. Jei keli keleiviai nori vežtis vieną lagaminą bendrai - jo svoris negali viršyti 32 kg, išskyrus Wiizzair,Raynair. Už kiekvieną papildomą viršsvorio kilogramą avialinijos taiko savo nustatytą įkainį.
Nestandartinis bagažas (nardymo įranga, banglentės ir kt.) gali būti apmokestinamas papildomai (nėra įtrauktas į nemokamai leidžiamo vežti bagažo normą).
Atkreipiame dėmesį, kad rankiniame bagaže leidžiama turėti tik nedidelius kiekius skysčių. Skysčiai turi būti atskiruose, ne didesniuose nei 100 mililitrų, induose. Šie indai turi būti įdėti į vieną permatomą ir užsegamą plastikinį, ne didesnį nei 1 litro, krepšelį. Vienas keleivis gali turėti vieną tokį krepšelį.

Bagažo vėlavimas arba dingimas (https://www.caa.lt/index.php?632727281)

Kiekviena aviakompanija pati nustato vežamo bagažo reikalavimus, tokius kaip didžiausius salone leistino vežtis bagažo matmenis ir svorį bei nemokamai leidžiamo vežti registruoto bagažo vienetų skaičių ir svorį. Taip pat yra nustatomi registruotame bagaže ir salone vežti draudžiamų daiktų sąrašai. Su apribojimais, taikomais keleivio registruotam bei neregistruotam bagažui, Jus privalo supažindinti bilietų pardavėjas ar aviakompanija raštu arba kitoje patvarioje laikmenoje pateikdama informaciją apie pagrindines vežimo sąlygas. Jei negavote šios informacijos, reikalaukite, kad Jus supažindintų su bagažo vežimo sąlygomis. Skrydžio saugos ir aviacijos saugumo sumetimais yra draudžiama vežti:

Registruotame bagaže neturėtų būti vežami dūžtantys, greitai gendantys daiktai. Dėl praradimo ar sugadinimo tikimybės nepatartina vežti vertingų daiktų, pavyzdžiui, pinigų, raktų, taip pat vaistų, medicininių dokumentų, akinių, fotoaparatų, vaizdo kamerų ir kitų vertingų elektronikos ar technikos prietaisų bei jų priedų, taip pat juvelyrinių dirbinių, tauriųjų metalų, muzikos instrumentų, vertybinių popierių, vertingų meno ar dailės kūrinių, verslo dokumentų, pasų ar kitų asmens tapatybės dokumentų. Tuo atveju, jeigu Jūs nepaisote šių rekomendacijų ir registruotame bagaže vežatės dūžtančių arba greitai gendančių daiktų arba daiktų, turinčių ypatingą vertę, arba asmeninių daiktų, tai gali būti laikoma jūsų aplaidumu keleivio reikalavimų atžvilgiu ir gali lemti aviakompanijos atleidimą nuo atsakomybės. Dėl gyvūnų vežimo sąlygų visada reikia teirautis aviakompanijos.

Ką daryti, jei Jūsų bagažas vėluoja ar yra pripažintas dingusiu?

Vėluojant bagažui, keleivis turi nedelsti ir raštu informuoti oro vežėją apie bagažo vėlavimo faktą. Jei dėl bagažo vėlavimo keleivis patyrė žalą (turėjo įsigyti būtiniausių reikmenų), raštišką pretenziją oro vežėjui jis turėtų pateikti ne vėliau kaip per 21 d. nuo bagažo gavimo dienos. Jei gautas bagažas yra sugadintas, keleivis raštišką pretenziją turėtų pareikšti ne vėliau kaip per 7 dienas. Jei bagažas neatsiranda per 21 d. arba jis pripažįstamas dingusiu, arba yra sugadintas, raštiškas reikalavimas atlyginti žalą turėtų būti pateiktas kuo greičiau. Aviakompanijai atsisakius patenkinti reikalavimą, keleivis turi teisę per 2 metus kreiptis į teismą dėl žalos atlyginimo. Aviakompanijos atsakomybės ribos dėl bagažo vėlavimo, sugadinimo ar dingimo neviršija 1131 specialiųjų skolinimosi teisių (apie 1320 eurų). Aviakompanija nėra atsakinga už žalą, atsiradusią dėl vėlavimo, jei įrodo, kad ji ir jos darbuotojai bei atstovai ėmėsi visų prieinamų protingų priemonių žalai išvengti arba tai, kad jiems nebuvo įmanoma tokių priemonių imtis.

Kokius būtiniausius reikmenis galima įsigyti dingus ar vėluojant bagažui? Kaip nustatoma dingusio bagažo vertė?

Dingus arba vėluojant bagažui keleivis turi teisę įsigyti būtiniausius reikmenis, be kurių jis negali apsieiti kelionės metu. Nėra konkretaus sąrašo daiktų, kuriuos keleivis gali įsigyti. Tai gali būti būtiniausi higienos reikmenys, vykstant į svarbų susitikimą, tarp būtiniausių daiktų gali būti ir kostiumas bei kt. Keleivis turėtų nepiktnaudžiauti savo teise įsigyti būtiniausius reikmenis, kadangi, siekdamas kompensacijos už patirtą žalą, Jis turės pagrįsti aviakompanijai įsigytų daiktų būtinumą. Siekiant kompensacijos už būtiniausių daiktų įsigijimą, būtina išsaugoti daiktų pirkimo dokumentus. Jei yra galimybė, keleivis taip pat turėtų išsaugoti bagaže vežamų daiktų pirkimo čekius. Taip aviakompanijai bus lengviau įvertinti atsiradusią žalą ir ją kompensuoti. Nesant galimybės nustatyti bagaže buvusių daiktų vertės, aviakompanijos savo taisyklėse yra numačiusios žalos kompensavimo galimybę pagal bagažo svorį, t.y. konkreti suma už kiekvieną bagažo kilogramą. Kiekvienoje aviakompanijoje ši suma yra skirtinga.


Oro vežėjo atsakomybė

Jei Jūsų registruotas bagažas neatvyksta kartu su Jūsų lėktuvu ar yra sugadinamas, po skrydžio nedelsdami informuokite atvykimo oro uosto prarasto bagažo skyrių (angl. Lost and Found Office). Jei bagažas vėluoja- gausite bagažo vėlavimo patvirtinimo dokumentą, jei bagažas sugadintas – sugadinto bagažo patvirtinimo dokumentą. Šių dokumentų Jums reikės siekiant gauti kompensaciją iš draudimo bendrovės ar oro linijų. Daugiau informacijos rasite avialinijų pagrindinėse keleivių ir bagažo vežimo sąlygose, su kuriomis galite susipažinti avialinijų internetinėse svetainėse.

Pretenzijas dėl skrydžio atidėjimo, atšaukimo ar atsisakymo vežti, bagažo dingimo, sugadinimo ar vėlavimo, kai skrydį vykdantis vežėjas yra aviakompanija „Onur air“, prašome pateikti paštu crm@onurair.com.

Atsakomybė už keleivio ir bagažo pervežimą tenka skrydį vykdančiai aviakompanijai. Prireikus, vežėjas be papildomo įspėjimo gali pasinaudoti atsarginiais vežėjais ar lėktuvais, pakeisti lėktuvo tipą ar markę ir pakeisti, ar praleisti nurodytas techninio ir/ar tarpinio nusileidimo vietas.

Jeigu skrydį vykdo reguliariųjų skrydžių bendrovė, oro vežėjo bendrąsias keleivių ir vežimo sąlygas prašome pasitikslinti reguliariųjų skrydžių bendrovės interneto svetainėje. 

Pervežimas iš/į oro uostą

Turistams, įsigijusiems TUI Baltics kelionės paketą, pasirinktoje kryptyje yra organizuojamas grupinis pervežimas į viešbutį atvykimo dieną, ir atgal į oro uostą – išvykimo dieną. Pervežimas vykdomas sustojant ir išleidžiant turistus kituose viešbučiuose. Pervežimo trukmė priklauso nuo atstumo, sustojimų kiekio ir laiko kituose viešbučiuose, eismo sąlygų bei kitų aplinkybių.. Pervežimo trukmė priklauso nuo laukimo oro uoste, pervežimo atstumo, sustojimų kiekio ir laiko kituose viešbučiuose, eismo sąlygų bei kitų aplinkybių, kurių TUI Baltics negali numatyti.
Atkreipkite dėmesį, kad dėl kai kurių viešbučių lokacijos autobusai fiziškai ne visada gali privažiuoti prie visų viešbučių ar apartamentų, tokiu atveju turistai atvežami ir paimami iki tam tikros vietos , nuo kurios gali tekti eiti pėsčiomis iki viešbučio ar apartamentų.   
Privatus pervežimas - tai paslauga už papildomą mokestį. Iš anksto užsakoma transporto priemonė, kuri nesustodama kituose viešbučiuose, nuveža turistus iki jų išsirinkto viešbučio (ar oro uosto).

Viešbučiai

Pasaulyje nėra vieningos viešbučių klasifikavimo sistemos. Viešbučius kategorizuoti gali tarptautinės, valstybinės ar vietos valdžios institucijos, turizmo komisijos ar kitos institucijos, tad kiekvienoje šalyje viešbučių standartai skiriasi. Net toje pačioje šalyje esantys vienodos kategorijos viešbučiai gali ženkliai skirtis, daug kas priklauso nuo viešbučio vietos, būklės, teritorijos dydžio, kambarių dydžio ir įrengimo, aptarnavimo lygio, teikiamų paslaugų kiekio.
Įprastai viešbučiai vertinami žvaigždėmis nuo 1 iki 5. 

Atkreipkite dėmesį, kad tiek mūsų svetainėje www.tui.lt prie viešbučio pavadinimo, tiek kataloge, viešbučių kategorijos papildomai žymimos (karūna), tačiau tai nėra prilyginamas oficialiai viešbučio kategorijai šalyje, kurią nustato konkrečios šalies institucijos. Tai subjektyvus viešbučių vertinimas, nustatomas atsižvelgiant į  šalies specifiką, viešbučio vietą, teritorijos dydį, įrengimo kokybę, teikiamų paslaugų kokybę ir kiekį, aptarnavimą ir kita. 
 
Atkreipiame dėmesį, kad mūsų interneto svetainėje www.tui.lt ir kataloge, viešbučių aprašymuose pateiktos viešbučio kambario nuotraukos yra pavyzdinės. Todėl gali skirtis savo dydžiu, kambario išplanavimu, kambaryje esančių baldų išdėstymu ir realia kambario būkle.
Oficiali viešbučio kategorija šalyje yra nurodoma viešbučio aprašyme su prierašu „Papildoma informacija“, kuri žymima:  oficiali kategorija šalyje

Apgyvendinimas

Kambarius atvykusiems turistams  skirsto viešbučio administracija savo nuožiūra. Pageidaujant konkretaus kambario tipo (jei viešbutyje tokie yra), tokio kaip su vaizdu į jūrą, dažniausiai reikės sumokėti priemoką. Skirtingi kambarių tipai dažnai turi skirtingą kainą, tad įsigyjant kelionę verta iš anksto pasidomėti galimybe užsisakyti konkretų kambario tipą (kurie yra nurodyti viešbučio aprašyme). 

Papildomi pageidavimai, tokie kaip apgyvendinimas tam tikrame aukšte ar viešbučio korpuse, kaimyniniuose kambariuose, kambariuose su viena dvigule ar dviem viengulėms lovomis gali būti įgyvendinami tik esant galimybei.

Atkreipkite dėmesį, kad interneto svetainėje www.tui.lt bei kataloge prie viešbučių aprašymų pateiktos nuotraukos yra pavyzdinės, todėl gali skirtis viešbučio kambarys, spalvos, baldai ir jų išdėstymas, bei reali kambario būklė. TUI Baltics kataloguose ar interneto svetainėje www.tui.lt pateikiamos nuorodos į kai kurių viešbučių interneto svetaines, tačiau informacija šio svetainėje skelbia viešbučio administracija. TUI Baltics neatsako už viešbučio skelbiamą informaciją. 

Viešbučiuose gali būti standartiniai dviviečiai arba vienviečiai kambariai, studijos, šeimyniniai kambariai. Dviviečiame viešbučio kambaryje gali būti viena dvigulė arba dvi atskiros lovos. Atkreipiame dėmesį, kad dažniausiai viešbučiuose nebūna triviečių ar keturviečių kambarių. Tokiu atveju standartiniame kambaryje yra pastatoma papildoma sulankstoma lova, fotelis ar sofa-lova. Papildoma lova gali būti sulankstoma lovelė, sofa, sulankstomas fotelis-lova ar kitos miegojimui skirtos priemonės. Papildomai pastatomos lovos ar kitos miegojimui skirtos priemonės tipas parenkamas viešbučio administracijos nuožiūra.

Šeimyniniai kambariai gali būti sudaryti ir iš kelių kambarių, ir iš vientisos erdvės. Kelių erdvių kambariai nebūtinai turi būti atskirti pertvaromis ar durimis. Prieš užsakant šeimyninį kambarį būtinai reikėtų pasidomėti jo išplanavimu. 

Vienviečio kambario kaina vienam asmeniui gali būti didesnė nei dviviečio kambario kaina vienam asmeniui. Vienviečiai kambariai gali būti mažesni už standartinius dviviečius. Turistas, sumokėjęs vienviečio kambario kainą, gali būti apgyvendinamas dviviečiame kambaryje, tačiau tai nereiškia, kad kambaryje bus apgyvendami kiti asmenys. Asmuo, keliaujantis su vaiku, kai kuriuose viešbučiuose gali užsisakyti vienvietį kambarį. Tuomet  vaikui kambaryje (priklausomai nuo vaiko amžiaus) pastatoma papildoma lova.

Esant svarbioms priežastims, apie kurias informuojami turistai, kelionės organizatorius gali apgyvendinti tos pačios arba aukštesnės kategorijos viešbučiuose. Apgyvendinti gali visai buvimo šalyje trukmei arba jos daliai.

Kai kuriuose viešbučiuose ar apartamentuose, prašome palikti viešbučio administracijos nustatytą užstatą, kuris grąžinamas išvykimo dieną, jei nėra padaryta žalos viešbučio ar apartamentų inventoriui. Primename, kad pametus kambario raktą (kortelę) arba rankšluosčių kortelę, ar seifo raktus gali tekti sumokėti baudą, baudos dydis priklauso nuo viešbučio taisyklių. 
Kai kurie viešbučiai gali būti orientuoti į suaugusių poilsį ir juose gali būti apribojimai svečių amžiui, tokiuose viešbučiuose gali gyventi asmenys nuo tam tikro amžiaus.

Economy tipo kambariai – tai žemiausios klasės viešbučio kambariai. Tai gali būti seniai renovuoti, be balkono, mažesni nei standartiniai ar prastesnėje vietoje esantys kambariai, pro langą galite matyti kito pastato sieną, ventiliatorius ir pan. 

Promo tipo kambarys – gali būti bet koks viešbučio numeris. Pasirinkus šį tipą, viešbutis turi teisę apgyvendinti turistus tiek ekonominės, tiek aukštesnės klasės kambariuose, priklausomai nuo viešbučio užimtumo. Tikslų kambario tipą, svečiai sužino atvykę
į viešbutį.

Standard Room – tai paprasčiausias, standartinis numeris. Numeryje būtinai bus lovos ir vonios kambarys, o interjeras priklauso nuo viešbučio lygio.  

Family Room – šeimyninis numeris. Du gretimi kambariai, kiekviename iš jų įprastai stovi dvi lovos. Prieš rezervuojant pasitikslinkite, ar kambariai yra atskirti durimis ar tai yra vientisa erdvė be pertvarų. Įprastai jis kainuoja brangiau nei standartinis numeris, kuriame pastatomos dvi papildomos lovelės.

Junior Suite – kambario plotas didesnis negu standartinio. Dvi zonos: miegamojo ir svetainės. Dažniausiai būna 5*, rečiau 4* viešbučiuose ir kainuoja apie 30 proc. brangiau negu standartiniai kambariai. 

Suite – erdvus dviejų kambarių numeris, puikiai įrengtas, jame gausu baldų, dažnai su dviem vonios kambariais (jei yra tik vienas vonios kambarys, gali būti ir vonia, ir dušo kabina ). Šiuose numeriuose atvykimo dieną svečius neretai pasitinka su vynu ir vaisiais. Toks numeris kainuos apie 50 procentų brangiau nei standartinis numeris. 

Deluxe Suite, Excellence Suite – du arba trys kambariai, tačiau jie kur kas didesni už Suite. Dažniausiai būna sūkurinė vonia, didelė terasa arba balkonas. Šios kategorijos kambarys paprastai kainuoja dvigubai brangiau nei standartinis. 

King Suite, Presidential Suite – aukščiausia Suite tipo numerių klasė. Dažniausiai šiuose numeriuose būna du miegamieji, svetainė, darbo kabinetas, du vonios kambariai. Išskirtinis baldų apstatymas kambariuose. Šalia dažniausiai būna numeris apsaugai. Už poilsį tokiame numeryje dažniausiai teks sumokėti mažiausiai tris kartus brangiau nei standartiniame. 

Atkreipiame dėmesį, kad net vienodo tipo viešbučių kambariai gali skirtis savo dydžiu, lokacija, kambario išplanavimu, kambaryje esančių baldų išdėstymu ir realia kambario būkle. Taip pat gali skirtis nuo nuotraukų, pateiktų kataloge ar interneto svetainėje.

Apgyvendinimo tipai

DBL / TWIN (Double Room / Twin Room) – dvivietis kambarys su viena dviviete lova arba su dviem atskiromis vienvietėmis lovomis.

DBL+EXB (Double Room With Extra Bed) – dvivietis numeris su viena dviviete (arba dviem vienvietėmis) ir viena papildoma vienviete lova. Papildoma lova gali būti sulankstoma lovelė, sofa. Papildoma lova dažniausiai būna mažesnė / siauresnė, todėl 3-iajam asmeniui taikoma žemesnė kaina nei vienam asmeniui DBL numeryje.

TRPL (Triple Room) – kambarys skirtas trims asmenims, paprastai visos lovos būna atskiros.

SGL (Single Room) – vienvietis arba dvivietis kambarys tik jame apgyvendinamas vienas žmogus. Kainuoja visuomet brangiau nei viena vieta DBL numeryje.

SGL+CHD (Singe Room And 1 Child) – vienvietis numeris. Dažniausiai tai įprastas dvivietis numeris su dviem atskiromis lovomis arba viena didele lova, tik numeris gali būti mažesnis nei standartinis dvivietis numeris.

DBL+CHD (Double Room And 1 Child) – standartinis dvivietis numeris su viena dviviete arba dviem atskiromis lovomis. Dažniausiai tokio apgyvendinimo tipo numeriuose būna 2 lovos, kadangi viešbučio administracija numato, kad vaikas gali miegoti su suaugusiaisiais.

DBL+2CHD (Double Room And 2 Children) – standartinis dvivietis numeris su viena dviviete arba dviem atskiromis lovomis bei dar viena papildoma lova. Dažniausiai tokio apgyvendinimo tipo numeriuose būna 2 arba 3 lovos, kadangi viešbučio administracija numato, kad vienas iš dviejų vaikų gali miegoti su suaugusiaisiais.

Vaizdas pro langą

Sea View – kambarys su vaizdu į jūrą. Vaizdas gali būti tiesioginis arba šoninis, kai jūra gali būti matoma tik išėjus į balkoną. Toks kambario tipas įprastai užsakomas už papildomą mokestį.

Sea Side View – kambarys su daliniu ar šoniniu vaizdu į jūros pusę.

Garden View – kambarys su vaizdu į sodą arba vidinę apželdintą viešbučio teritoriją. Viešbučio administracija taip gali įvardinti kambarius su vaizdu į priešingą nei jūros pusę, o pro langus gali matytis tiesiog viešbučio teritorija, kurioje nebūtinai bus žaliuojantys sodai.

Mountain View – kambarys su vaizdu į kalnus. Viešbučio administracija taip gali įvardinti kambarius su vaizdu į priešingą nei jūros pusę, o pro langus gali matytis tik kalnų kontūrai.

Pool View – numeris su vaizdu į baseiną. Itin retai išskiriamas kaip atskira rūšis.

Land View – kambarys su vaizdu į apylinkes.

Atstumas iki jūros

Atstumas skaičiuojamas nuo artimiausio viešbučio teritorijos taško iki jūros bei atstumas matuojamas metrais. Dėl infrastruktūros vystymo bei įvairiausių statybų darbų kurortuose gali keistis atstumai iki paplūdimio, miesto centro ar kitų objektų. Viešbučiai gali būti skirstomi pagal jų atstumą iki jūros:

Ant jūros kranto - viešbučiai, esantys ant jūros kranto, teritorija dažniausiai yra neatskirta nuo paplūdimio, tačiau galimi atvejai, kai tarp viešbučio teritorijos ir paplūdimio yra promenada. Taip pat viešbučiai, esantys ant jūros kranto, nebūtinai turės ir paplūdimį šalia viešbučio, kadangi gali būti, kad viešbutis įkurtas ant jūros kranto, tačiau ant uolos, prie kurios nėra paplūdimio. Taip pat pasitaiko, kad viešbutis įsikūręs ant jūros kranto, tačiau dalis teritorijos arba kai kurie korpusai yra per kelią nuo paplūdimio arba pirmoje linijoje.

Pirma linija - viešbučiai kur, tarp paplūdimio ir viešbučio nėra kitų pastatų, bet gali būti kelias ar gatvė. Pasitaiko atvejai, kai viešbutis įsikūręs pirmoje linijoje, tačiau dalis viešbučio teritorijos įsikūrę ir ant jūros kranto.

Antra linija - viešbučiai, kuriuos nuo paplūdimio gali skirti ne vienas kelias ar pastatas, tačiau savo privalumais viešbučiai nebūtinai nusileidžia pirmoje linijoje esantiems viešbučiams.

Viešbučio para

Viešbučio paros pradžia bei susijusios paslaugos yra 14–18 val., išvykimo dieną viešbučio paros pabaiga yra 10 –12 val., tai priklauso nuo viešbučio politikos. Kol bus paruoštas kambarys bagažą galima palikti viešbučio bagažo saugojimo kambaryje arba tam skirtoje vietoje. Esant galimybei viešbučio administracija gali apgyvendinti numeryje anksčiau. Vėlyvas išvykimas įprastai yra papildomai mokama paslauga, kurią reikia užsakyti viešbučio registratūroje ir priklauso nuo viešbučio užimtumo. 

Maitinimo tipai

Paslaugos viešbučiuose

TUI Baltic internetiniame puslapyje, ir kitoje informacinėje medžiagoje, pateikiama informacija apie turistinio sezono metu viešbutyje teikiamas paslaugas ir siūlomas pramogas. Turistinio sezono metu viešbučio teikiamų paslaugų sąrašas, laikas ir jų kainos gali keistis. Pramoginių renginių dažnumą ir rengimo tvarką nustato viešbučio administracija. Tikslią informaciją galite rasti oficialioje viešbučio internetinėje svetainėje.
Sezono pradžioje (kovo – gegužes mėn) ir sezono pabaigoje (spalio – lapkričio mėn) priklausomai nuo oro sąlygų ir gyventojų kiekio viešbučiuose gali būti neteikiamos kai kurios paslaugos. Viešbučių aprašymuose ne visada įmanoma išvardyti visas viešbutyje teikiamas paslaugas bei paslaugas, už kurias reikia papildomai mokėti. Siūlomų paslaugų spektrą, trukmę bei laiką savo nuožiūra nustato viešbučių administracija. Informacijos apie viešbučio teikiamas mokamas ir nemokamas paslaugas rekomenduojame teirautis viešbučio administracijos. Neretai sezono metu mokamų ir nemokamų paslaugų kiekis gali keistis.

Paslaugos už kurias dauguma viešbučių gali tekti mokėti: seifas, už sporto salės lankymą, naudojimąsi teniso aikštele, sporto inventoriumi, sauna, sūkurine vonia, SPA procedūros. Kai kuriuose viešbučiuose šiomis paslaugomis gali naudotis tik suaugusieji arba vaikai nuo tam tikro amžiaus. Interneto paslaugos taip pat dažniausiai yra teikiamos už papildomą mokestį. Daugelyje viešbučių paplūdimio ir baseino rankšluosčiai nėra suteikiami, tad rekomenduojama turėti asmeninį paplūdimio ar baseino rankšluostį. Viešbučiuose, kur paplūdimio ir baseino rankšluosčiai suteikiami, gali tekti mokėti papildomą mokestį arba užstatą. Viešbučio administracija nustato apmokėjimo ir atsiėmimo tvarką.

Kurorto, turisto mokestis

Priklausomai nuo šalies ar regiono, gali būti taikomas kurorto mokestis, kurį reikia susimokėti atvykstančiam turistui. Mokesčio dydis priklauso nuo šalies, regiono, žmonių skaičiaus, amžiaus. Kurorto mokestis mokamas vietoje, įsiregistravimo arba išregistravimo metu viešbučio registratūroje.
Norėtumėm atkreipti dėmesį, kad vietinės kurortų savivaldos institucijos, bet kuriuo metu gali įvesti kurorto, turisto mokestį, kurį reikės susimokėti vietoje. Šalys turi teisę keisti kurorto mokesčio dydį be išankstinio informavimo.
TUI Baltics neatsako už vietinių savivaldos institucijų ar valstybinės valdžios priimtus sprendimus.
 

Mini baras

Dauguma viešbučių numeriuose dažnai būna mini baras, kuris užpildomas įvairiais gaiviaisiais ir alkoholiniais gėrimais bei užkandžiais. Viešbučio administraciją nustato Mini baruose esančių gėrimų asortimentą. Dažniausiai visa tai yra už papildomą mokestį. Gėrimų ir užkandžių kainyną galima rasti šalia mini baro. Už mini baro paslaugas paprastai atsiskaitoma išsiregistruojant iš viešbučio, pagal viešbučio administracijos pateikta sąskaitą. Mini baras gali būti tuščias arba gėrimais papildomas pagal viešbučio administracijos nustatytą tvarką.

Oro kondicionierius

Oro kondicionavimo sistema viešbučiuose būna centrinė arba individuali. Kondicionavimo sistema viešbučiuose veikia pagal viešbučio administracijos nustatytus grafikus, priklausomai sezoniškumo ir nuo oro sąlygų. Centrinę oro kondicionavimo sistemą kontroliuoja viešbučio administracija, kuri nustato veikia jie visą parą, arba įjungiami nustatytu laiku kelioms valandoms per dieną ar naktį. Individualūs kondicionieriai yra įjungiami ir reguliuojami kambaryje individualiai. Prieš įjungiant individualų oro kondicionierių, svarbu patikrinti, kad uždarytos yra kambario ar balkono durys, langai. Paprastai turistams nebūnant kambaryje ir centriniai, ir vietiniai oro kondicionieriai automatiškai išsijungia.

Viešbučio seifas

Dėl saugumo rekomenduojame naudotis viešbučiuose esančiais seifais. Seifai gali būti nemokami arba už papildomą mokestį. Kambaryje paliekamus vertingus daiktus taip pat rekomenduojame laikyti rakinamuose lagaminuose ar kelioniniuose krepšiuose. Pagal daugelio šalių teisinę sistemą, viešbutis neatsako už kambaryje paliktus vertingus daiktus.

Baseinas

Viešbučių teritorijose gali būti atvirieji arba uždarieji baseinai, vandens atrakcionai. Baseinų, vandens atrakcionų ir vandens pramogų darbo grafiką nustato viešbučio administracija. Viešbučio administracija, priklausomai nuo oro sąlygų, reguliuoja baseinų šildymo sistemą, jeigu tokia sistema yra ir nusprendžia baseinų šildymo sistemos pradžios ir pabaigos datas.

Užstatas

Dauguma viešbučių užstato gali būti prašoma už tam tikras viešbučio paslaugas ar inventorių: paplūdimio rankšluosčius, seifą, sporto inventorių ir pan.).
Pasinaudojus paslauga ar išsiregistruojant grąžinamas yra užstatas, jei viešbučio inventoriui nepadaryta žala.
Kai kuriuose viešbučiuose ar apartamentuose registracijos metu gali būti prašoma palikti tam tikro viešbučio, apartamentų ar studijos administracijos nustatyto dydžio užstatą. Viešbučio nustatyta tvarka užstatas paliekamas kreditine kortele arba grynaisiais pinigais. Jei užstatas paliekamas kreditine kortele, atitinkamo dydžio suma gali būti rezervuojama banko sąskaitoje, kuri, išsiregistravus bei sumokėjus už paslaugas, per banko nustatytus terminus yra grąžinama į sąskaitą. Užstatas paliekamas tam , kad galėtų būti atidaryta sąskaita Jūsų vardu ir už suteiktas paslaugas galėtumėte atsiskaityti išsiregistruojant iš viešbučio

Saugumas

Dėl Jūsų saugumo rekomenduojame kelionės metu imtis visų būtiniausių saugumo priemonių savo turto apsaugojimui.
Turistams, gyvenantiems viešbučiuose, rekomenduojame naudotis viešbučiuose esančiais seifais. Dažniausiai seifai būna viešbučiuose kambariuose ar registratūroje. Vertingus daiktus, dokumentus bei pinigus rekomenduotina laikyti seifuose, nes įprastai nei viešbučio administracija, nei kelionių organizatorius neatsako už kambaryje paliktus daiktus. Seifai gali būti nemokami arba už papildomą mokestį. Viešbutyje nesant seifų, rekomenduojame dokumentus, vertingus daiktus, pinigus nepalikti kambaryje, o laikyti prie savęs.
Turistams, vykstantiems į ekskursijas, rekomenduojame nepalikti savo daiktų autobuse ar kitoje transporto priemonėje, nes įprastai kelionių organizatorius neatsako už autobuse ar kitoje transporto priemonėje be priežiūros paliktus daiktus. Ekskursijų metu prašome vertingus daiktus, dokumentus bei pinigus laikyti prie savęs, atidžiai juos saugoti, ypač didelio susibūrimo vietose, nepalikti daiktų be priežiūros.
Įvykus vagystei, prašome nedelsiant apie tai pranešti kelionių organizatoriaus atstovui, draudimo kompanijai, jeigu esate apsidraudę kelionių draudimu nuo turto praradimo bei kreiptis į policiją.

Elektros srovė

Elektros srovė yra 220 V, tačiau gali pasitaikyti ir 125 V. Pasitaiko elektros srovės tiekimo sutrikimų.

Vanduo

Nerekomenduojama gerti vandens iš čiaupo, nes chloruotas ar bakterijomis užterštas vanduo gali pakenkti sveikatai. Geriamojo vandens galite nusipirkti bet kurioje parduotuvėje ar viešbutyje. Nerekomenduojame pirkti gaiviųjų gėrimų iš gatvės prekeivių.

Triukšmas

Dalis siūlomų viešbučių yra triukšminguose kurortų vietose, šalia diskotekų, naktinių klubų, barų, triukšmingų ir judrių gatvių. Viešbučiuose, kurie randasi šalia oro uosto, gali girdėtis kylančių ir besileidžiančių lėktuvų triukšmas. Taip pat šalia viešbučių gali vykti statybos, kurių eiga priklauso ne nuo kelionių organizatoriaus ar pasirinkto viešbučio administracijos, o nuo savivaldybės ar verslo subjektų. Prieš renkantis kelionę siūlome tiksliai savo pageidavimus išreikšti Jus aptarnaujančios kelionės agentūros atstovams. Viešbučio administracija neatsako už triukšmą už viešbučio ribų.

Gyvūnai viešbučio teritorijose

Dauguma viešbučių randasi gamtos apsuptyje, todėl pasitaiko, kad į viešbučio teritoriją gali užklysti įvairiausi gyvūnai. Dažniausiai pasitaiko katės, šunys, driežai, įvairiausi paukščiai. Atsiprašome, jei tai sukeltų Jūsų nepasitenkinimą, tačiau kelionių organizatorius neprisiima atsakomybės, kadangi negali įtakoti gyvūnų patekimą į viešbučio teritoriją.

Gydytojo paslaugos

Vykstant į kelionę rekomenduojame Jums draustis sveikatos draudimu. Įvykus draudiminiam įvykiui, skambinkite telefonais, kurie nurodyti Jūsų draudimo polise. Apie nelaimingus įvykius, taip pat, informuokite TUI atstovą. Daugelyje viešbučių yra teikiamos paslaugos, tačiau svarbu žinoti, kad viešbučio gydytojo paslaugos mokamos, kadangi ne visos draudimo įstaigos dirba su draudimo kompanijomis.
Įvykus nelaimingam įvykiui iš gydimo įstaigos pasiimkite visus gydytojo išrašus – mokėjimo kvitą, bei ligos išrašą, kuris turi būti patvirtintas gydytojo parašu ir antspaudu bei parašytas ant firminio gydytojo kabineto blanko.

Informacinis susitikimas su TUI atstovu

Jūsų atostogų metu rūpinsis profesionalūs TUI atstovai, kurie pasistengs, kad Jūsų atostogos vyktų sklandžiai. Informacinio susitikimu metu atstovas Jums suteiks informaciją apie išvykimą, šalį, papasakos organizuojamas ekskursijas ar pramogas ir suteiks Jums daugiau naudingos ir aktualios informacijos. Jeigu ir šalyje lankotės ne pirmą kartą, rekomenduojame dalyvauti informaciniame susitikime, nes būna naujos bei naudingos informacijos. Dėl susitikimo vietos ir laiko Jūs būsite informuoti pasitinkančio TUI atstovo oro uoste arba lydinčio atstovo pervežimo iš oro uosto į viešbutį metu.
Kelionių organizatoriaus atstovai priklausomai nuo šalies, gali kalbėti lietuvių, rusų ar anglų kalbomis.

Ekskursijos, pramogos

Informacinio susitikimo metu TUI atstovai suteiks informaciją apie tai, kur ir kaip galima praleisti laisvalaikio laiką poilsio vietoje. Išsamią informaciją apie TUI organizuojamas ekskursijas, jų kainą, programos trukmę, maršrutą Jums suteiks TUI atstovai vietoje. Tačiau atkreipkite dėmesį, kad kai kurios ekskursijos, pramogos gali būti organizuojamos ne iš visų kurortų. Dažnai ekskursijose yra numatomas minimalus keliautojų skaičius, kurį nustato užsienio partneriai. Nesusirinkus minimaliai skaičiui turistų ekskursija gali būti atšaukta. Ekskursijos gali būti vykdomos lietuvių, rusų ar anglų kalbomis. Informacija apie minimalų skaičių turistų bei kokia kalba vykdoma ekskursija, sužinosite iš TUI atstovų. 
​Norintiems aplankyti Šiaurinę Kipro dalį privalu su savimi turėti galiojantį pasą. 
Įsigijus ne TUI  organizuojamas ekskursijas ar pramogas ir jų paslaugų kokybę, TUI Baltics neatsako.

Miesto paplūdimiai

Dauguma šalių nėra viešbučiams priklausančių paplūdimių. Paplūdimiai gali būti miesto, kuriais gali naudotis turistai, vietiniai gyventojai, todėl ir už gultus, skėčius, gali tekti mokėti papildomai. Tačiau, kai kuriuose viešbučiuose paplūdimio gultai ar skėčiai viešbučio administracijos nustatyta tvarka gali būti suteikiami nemokamai. Miesto paplūdimio darbo tvarką ir laiką nustato miesto valdžia. Miesto paplūdimių tvarką palaiko ir prižiūri ne viešbučio darbuotojai, o savivaldybės darbuotojai, todėl nei kelionių organizatorius nei viešbučio administracija neatsako už miesto paplūdimių tvarką.

Arbatpinigių kultūra

Turistinėse šalyse yra populiari arbatpinigių kultūra. Jeigu Jums patiko , kaip Jus aptarnavo paslaugų sferoje dirbantys atstovai, galite atsidėkoti arbatpinigiais. Arbatpinigių galite palikti baruose, restoranuose, viešbučių kambarinėms, vairuotojams, gidams.

Kultūra ir tradicijos

Gerbkite svetimas tradicijas ir kultūrą. Ypač Turkijoje neįžeidinėkite ir nejuokaukite tema susijusią su šalies įkūrėju Kemaliu Ataturku, religija, valstybe. Lankydami religinius objektus, mečetes, dėvėkite ilgas kelnes, sijonus, nevilkėkite palaidinių su petnešėlėmis.

Pretenzijos

Kelionės metu atsiradusias pretenzijas dėl kelionių sutarties netinkamo vykdymo ar nevykdymo, turistas turi nedelsdamas pareikšti žodžiu TUI Baltics vietiniam atstovui arba kelionės vadovui, nes vietoje galima greičiausiai išspręsti ir pašalinti iškilusius nesklandumus. Jei vietoje šių atstovų nėra, tada pretenzijas pateikite kelionių organizatoriui siunčiant registruotu laišku į TT Baltics biurą Vilniuje arba el. paštu vilnius@tuibaltics.eu

Kartu su pretenzija pateikite kelionės dokumentų ir turizmo paslaugų teikimo sutarties kopijas ir kitus turimus dokumentus ir / ar įrodinėjimo priemones, pagrindžiančias pretenzijos pagrįstumą. Jei pretenzija pateikiama el. paštu,
pretenzijoje turi būti nurodyta pretenziją teikiančio asmens (-ų) kontaktinė informacija, be to, pretenzija turi būti pasirašyta ir nuskenuota arba patvirtinta elektroniniu parašu. Elektroniniame laiške turi būti prisegti turimi priedai.
Kelionių organizatoriui gavus pretenziją, tačiau su formos ar turinio trūkumais,- nepasirašytą, paduota neįgalioto asmens, nepridėjus poziciją pagrindžiančių įrodinėjimo priemonių ar pan., kelionių organizatorius turi teisę paprašyti turistų pateikti pretenzijos išnagrinėjimui reikalingas įrodinėjimo priemones arba ištaisyti kitus trūkumus. Atsakymo į pretenziją pateikimo terminas skaičiuojamas nuo turisto kreipimosi su ištaisytais trūkumais gavimo dienos. 
Pretenzijos dėl nesprendžiamų ar netinkamai sprendžiamų problemų turi būti pareikštos raštu. Nepavykus pretenzijų išspręsti kelionės metu, turistas pretenzijas kelionių organizatoriui gali pareikšti raštu per 15 darbo dienų nuo kelionės pabaigos.Tik laikantis nustatytos tvarkos galima operatyviai ir konstruktyviai išspręsti ir pašalinti iškilusias problemas.
Ginčai dėl sutarties netinkamo vykdymo ar nevykdymo ne teisme nagrinėjami Latvijos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka Vartotojų teisių apsaugos centre adresu Brīvības iela 55, LV-1010, Rīga, el.paštas: ptac@ptac.gov.lv, www.ptac.gov.lv, tel. +371 65452554. Elektroniniu būdu prašymą galima pateikti per EGS platformą http://ec.europa.eu/odr/.

Pretenzijas dėl skrydžio atidėjimo, atšaukimo ar atsisakymo vežti, bagažo dingimo, sugadinimo ar vėlavimo, prašome pateikti tiesiogiai aviakompanijai: jei skrydį vykdanti aviakompanija yra „Onur air“, pretenzija teikiama el. paštu crm@onurair.com.

TT Baltics, SIA, neprisiima atsakomybės dėl force majeure aplinkybių, kurių kelionės metu nebuvo galima išvengti.

Informacija gali keistis 

Katalogas išleidžiamas vieną kartą per sezoną sezono pradžioje, todėl jo galiojimo metu informacija apie viešbučius ir kitas turistui teikiamas paslaugas bei jų kiekį gali keistis, todėl jos pakeisti kataloge nebeįmanoma. Mūsų interneto svetainėje www.tui.lt galite susipažinti su naujesne ir aktualesne informacija apie viešbučius, teikiamas paslaugas ar pramogas bei kitus pasikeitimus. 

Svarbios nuorodos

Rekomenduojame prieš išvykstant į kelionę, atidžiai išstudijuoti Valstybinio turizmo departamento turistams skirtą informaciją interneto svetainėje www.tourism.lt

Taip pat naudingos informacijos apie šalį, į kurią ketinate vykti, galite rasti Lietuvos Respublikos užsienio reikalų ministerijos interneto svetainėje www.urm.lt

Svarbūs kontaktai

Lietuvos Respublikos ambasada Turkijoje
Adresas: Mahatma Gandi Cad. No. 38,
06700 G.O.P., Ankara
Telefonas: +90 312 447 07 66
Faksas: +90 312 447 06 63
El. paštas: amb.tr@urm.lt
Svetainė: tr.mfa.lt

Lietuvos Respublikos ambasada Graikijos Respublikoje, Kipro Respublikai ir Albanijos Respublikai Atėnuose 
Adresas: 38, Vasileos Konstantinou Ave., GR-11635 Atėnai, Graikija 
Telefonas: +302107294356, +302107294357
Faksas: +302107294347 
Svetainė: http://gr.mfa.lt
El.paštas: amb.gr@urm.lt  

Lietuvos Respublikos ambasada Egipto Arabų Respublikoje
Adresas: 23 Muhammad Mazhar g., Zamalekas, Kairas
Telefonas: +20227366461
El. paštas: amb.eg@urm.lt; consul.egypt@urm.lt
Tinklapis: http://eg.mfa.lt

Lietuvos Respublikos ambasada Ispanijos karalystėje
Adresas: Pisuerga 5, 28002 Madrid, Spain
Telefonas: +34917022116, +34913102075, +34917022118
Faksas: +34913104018, +34915647992
Svetainė: http://es.mfa.lt
El.paštas: amb.es@urm.lt  konsulinis.es1@urm.lt  




Šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. Cookies). Tęsdami naršymą pažymite, kad sutinkate. Savo pasirinkimą bet kada galite atšaukti pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Cookie policy